Terugblik 'Samen werken aan het verhaal van Flevoland'
Tijdens de bijeenkomst van Toerisme Flevoland, de VVV’s en de Citymarketingorganisaties op donderdag 12 maart 2015 stond het programma in het teken van 'Samen werken aan het verhaal van Flevoland'. Hieronder vindt u een terugblik van de bijeenkomst met daarbij de presentaties die zijn gegeven.
Het verhaal van Flevoland
Spreiding van 16 miljoen gasten over de regio's
Het Vrijetijdscongres Flevoland in november jl. liet zien dat er veel kansen liggen voor Flevoland als toeristische bestemming. Onder andere vanwege de verwachte groei naar 16 miljoen internationale verblijfgasten voor Nederland in 2020 en het feit dat Amsterdam overvol raakt is spreiding noodzakelijk naar andere regio’s. Tevens is de Provincie Flevoland bezig met een nieuwe Vrijetijdsvisie waar dit verhaal een belangrijk onderdeel van zou kunnen uitmaken.
Samen vorm geven aan het onderscheidend verhaal
Om hier als ondernemer optimaal van te profiteren is een eenduidige strategie en een onderscheidend verhaal erg belangrijk. Het unieke inpolderingsverhaal van Flevoland is ten opzichte van alle andere regio's in Nederland onderscheidend. Toerisme Flevoland wil dit verhaal daarom samen met ú verder vormgeven. (foto: Nieuw Land Erfgoedcentrum)
Bekijk de hier de presentatie die Rinkje Tromp (Marketing Manager Toerisme Flevoland) gaf over hoe het vormgegeven kan worden.
Best practice Van Gogh Brabant
Van Gogh 125 jaar
In 2015 is het precies 125 jaar geleden dat Vincent van Gogh (1853-1890) is gestorven. Dit moment wordt aangegrepen om de beroemde Nederlandse kunstenaar te eren met een kwalitatief hoogstaand programma. Vier instellingen hebben daarvoor de handen ineen geslagen: Van Gogh Museum, Kröller-Müller Museum, Van Gogh Brabant en Mons 2015.
Voorbeeld voor Flevoland
Frank van den Eijnden, directeur van Van Gogh Brabant, vertelde hoe dit initiatief is ontstaan, welke strategie gekozen is en op welke manier ondernemers kunnen aanhaken op het 'verhaal' Van Gogh. Dit kan als voorbeeld dienen voor Flevoland.
Bekijk hier de presentatie van Frank van den Eijnde.
Heeft u input en/of ideeën voor het 'Verhaal van Flevoland'?
Toerisme Flevoland wil het 'Verhaal van Flevoland' samen met ú verder vormgeven. Input en ideeën zijn daarom van harte welkom. Ziet u kansen van het ontwikkelen voor bepaalde activiteiten en/of producten die het verhaal extra kunnen versterken? Laat het ons weten.
U kunt ons telefonisch bereiken via 0320 - 286755 of per email via info@toerismeflevoland.nl of neem direct contact op met één van de collega's van Toerisme Flevoland die u hier kunt vinden.
Vervolgstappen
Toerisme Flevoland gaat met alle input / ideeën / kansen hard aan de slag om het 'Verhaal van Flevoland' nog meer vorm te geven. Daarnaast gaat Toerisme Flevoland onderzoeken welke toeristische markten de meeste kansen bieden om het verhaal onder de aandacht te brengen. Met als uiteindelijk doel om (extra)toeristen te verleiden een bezoek te brengen aan onze provincie, zowel op korte- als lange termijn. Medio oktober zal Toerisme Flevoland wederom een bijeenkomst organiseren om u op de hoogte te brengen van de voortgang van het project.
Workshop 'Klaar voor de internationale bezoeker'
Tips & Tricks
De workshop 'Hoe maak ik mijn product klaar voor de internationale bezoeker' werd geleid door de toeristische experts van Amsterdam Marketing. Ze gaven tips & tricks over de internationale bezoeker die u direct kunt toepassen binnen uw organisatie.
Bekijk hier de presentatie terug van de workshop 'Klaar voor de internationationale bezoeker.
Presentatie 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien'
Flevoland is samen met de gemeenten Almere en Lelystad partner in de Metropoolregio Amsterdam. Vanuit de Metropoolregio wordt het project 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien' uitgevoerd door Amsterdam Marketing. Amsterdam Marketing gaf tijdens de bijeenkomst een presentatie over deze campagne.
Bekijk hier de presentatie van 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien.
Foto album
Bekijk hier de foto's die zijn gemaakt tijdens de bijeenkomst.