Toerisme Flevoland krijgt opdracht voor gebiedspromotie toerisme recreatie Noordoostpolder
Gemeente Noordoostpolder heeft Toerisme Flevoland opdracht gegeven om de gebiedspromotie voor toerisme en recreatie Noordoostpolder op te pakken. Vanaf 1 januari 2014 gaat Toerisme Flevoland hiermee gericht aan de slag. Gemeente Noordoostpolder stelt hiervoor een subsidie beschikbaar van € 67.500. Wethouder Andries Poppe reageert enthousiast: “Ik ben blij met de aanstaande samenwerking tussen Toerisme Flevoland en recreatieve bedrijven om Noordoostpolder onder de aandacht te brengen bij toerist en recreant.”
Recreatievisie
In oktober 2011 is de recreatievisie Noordoostpolder 2012-2016 vastgesteld door de gemeenteraad. Een van de actiepuntendaarin heeft betrekking op de doorontwikkeling van de VVV naar een organisatie die de gebiedspromotie toerisme en recreatie uitvoert. Toerisme Flevoland gaat hieraan nu vorm en inhoud geven. “Dit is voor ons een geweldige kans om de diepte van het gebied in te duiken en in te kunnen zoomen op de couleur locale”, zegt projectleider Annerieke Veldkamp van Toerisme Flevoland. “We willen ons hiervoor buitengewoon graag inzetten.”
Uitvoering
In de uitvoering sluit Toerisme Flevoand zoveel mogelijk aan op de campagne Buitengewoon Noordoostpolder, die de gemeente sinds twee jaar voert. Alle acties van Toerisme Flevoland moeten mede bijdragen aan de 5% groei per jaar in bestedingen en werkgelegenheid in de toeristisch-recreatieve sector. Toerisme Flevoland wil dit bereiken door te bouwen aan een grotere naamsbekendheid en digitale vindbaarheid van het toeristisch recreatief product van Noordoostpolder. Doelgroepen waarop wordt gemikt zijn de actieve 50-plussers en de familie- en gezinsgroepen. Ook inwoners worden op de hoogte gebracht over de vele uitstapjes in hun eigen gemeente, zodat ze als ambassadeurs kunnen optreden. Eén van de acties waarmee gestart wordt is het inrichten van drie VVV i-points en een mobiele zuil in het gebied. Verder wordt de website van de VVV beter vindbaar, wordt de pers uitgenodigd te schrijven over het toeristisch product Noordoostpolder en worden twee promotiecampagnes met het bedrijfsleven opgezet. Begin 2014 wordt er bovendien een adviesraad opgericht, met daarin vertegenwoordigers uit de toeristische sector in Noordoostpolder. Hierdoor krijgen de plannen in gezamenlijkheid verder vorm en is de betrokkenheid van de ondernemers goed geborgd.